Five days in Puglia

Lauantai 2.10.2010: odotukset ovat korkealla, jo pelkästään siksi, että muut joutuvat jäämään Suomeen. Lentomme Tampereelta Frankfurt Hahniin kesti pari tuntia ja lähti kello 16.55. Kun saavuimme Saksaan, menimme tien toiselle puolella olevaan hotelliin yöksi ja lähdimme sieltä illalla tutustumaan ympäristöön. Söimme erittäin upeassa kioskissa missä myytiin rinkeleitä ja pitsaa. Olemme urheilijoita. Hotelli huoneet olivat melko tilavia mutta haisivat pahalle. Sunnuntai: Aamupala oli 6.30 ja heräsimme sitten noin. klo 06.00. Aamupala oli melko hyvä ja lentomme Italiaan lähti 08.40. ja lensimme Alppien yli ja hienot olivat maisemat. Kun tulimme Italiaan, vuokrasimme 4 autoa ja Markku tuli meitä vastaan. Lähdimme parin tunnin ajelulle kohti Localita Pietre Nere ja pysähdyimme kerran huoltoasemalle missä ihmiset eivät osanneet yhtään puhua englantia. Viittomalla pärjäsimme melko hyvin ja sitä myötä saimme ruokamme joka oli hyvää toisten mielestä ja toisten mielestä pahaa. Meillä oli suunnistus harjoitus Forest Umbra ja maasto oli erilaista verrattuna Suomeen, satumaa piikikkäine oksineen ja puiden lehtineen. Meri on hieno, lämmin ja suolainen paikka uida, mutta kauniit maisemat korvaavat kaiken. Illallinen oli hyvä toisten mielestä ja huono toisten mielestä, alkupalaksi pala pitsaa, alkuruuaksi pastaa, pääruuaksi lihaa ja perunoita ja jälkiruuaksi hedelmiä joten hyvin syötyä tuli. Kävimme myös hotellimme, Pietre Nere, joka on hieno paikka, huoneet vähän pieniä mutta hienoja, sauna osastolla jossa oli kaksi saunaa, normaali ja höyrysauna ja poreallas joka oli tyhjä ja siihen olimme erittäin pettyneitä. Hotellin allas on myös hieno.  Lämpimin terveisin Essi ja Mymmy

Loiske valmiina ensimmäiseen harjoitukseen

Vigo del Gargano, lähdössä toiseen harjoitukseen...                                                                                                                            etusivulle takaisin

MAANANTAI 4.10:

Viiden aikaan aamuyöstä Hannele ja Heidi eivät oikein saaneet nukuttua koska Annika ja Tiina pitivät jonkin sortin jännää ”hiljaista” keskustelua, joka kuului ilmastointikanavan kautta toisille hyvinkin selkeästi. Aamupalalla olikin heti croisantti odottamassa jokaista joka syömää uskalsi edellis illan neljän eri ruokalajin jälkeen. Puoli yhdeksältä piti päästä lähtemää aamun harjoitukseen mutta kuten odotettua myöhästyimme hitusen aikataulusta sillä ennen harjoitukseen lähtöä saimme kisapaidat joka vei hieman aikaa, hienot paidat kyllä saimme! Harjoitus sujui kuin sujuikin hyvin ja toisilla ei niin hyvin. Harjoitus olikin täynnä villikoiria, niiden ulosteita, mätäneviä kiviä ja vanhoja kummallisen näköisiä italialaisia. Palasimme lounaalle hotellille, hieman pelokkaina, että taasko sitä syötäisiin neljää eri ruokalajia, mutta hyvinhän sekin lounas meni, jos ei oteta huomioon aikuisia, jotka joutuivat odottamaan pääruokaansa 1,5h. Lounaan jälkeen alkoi vapaa-aika ja nuoriso suuntasi hakemaan rusketusta meren rannalta. Osa jäi uima-altaan kupeeseen aurinko tuoleihin pötköttelemään sillä välin kun toiset onkivat rapuja rannasta. Illan kisa meni hyvin ja Sussulla erittäin mainiosti, sillä Sussu vei sen kisan ja otti kultaa ,Hyvä Sussu! Jalat ovat vähän hapoilla ja kello paljon, ei muuta kuin unta palloon! P.S. Tiina ja Annika muistakaa puhua hiljempaa. Rakkaudella Suvi ja Hannele

Tiistai 5.10.10

Heräsimme puoli kahdeksan aikoihin. Lähdimme syömään aamiaista. Yhdeksän aikoihin lähdimme suunnistuskisoihin ja kaikilla meni hyvin. Isommilla oli hieman haastavat radat, mutta Helmillä ja Sussulla oli aika helpot radat. Uno lähti myöhään ja keskeytti kaaduttuaan kivikkoon. Kisojen jälkeen hotellilla Helmi, Sussu ja Saina pelasivat unoa. Suurin osa oli uimassa, kunnes alkoi satamaan vettä. Myöhemmin lähdimme shoppailemaan ja Suvi ja Hannele juttelivat Italialaisen pojan kanssa. Useat ostivat koruja ja vaatteita. Sen jälkeen suurin osa meni uimaan ja kylpemään poreammeeseen, sekä saunaan. Poreammeessa oli paljon melua ja ruuhkaa. Meren yllä salamoi  kovaa. Illalla klo 19:30 menimme syömään päivällistä. Päivällisellä oli kalaruoan valinneilla simpukoita ja lihan valinneilla oli puoliraakaa mautonta lihaa. Suvi nauroi Hannelelle ilman syytä ja Hannele  vitsaili Markulle. Pian menimme nukkumaan. Terveisin Helmi, Sussu ja Saina.

Foresta Umbra, lähdössä toiseen starttiin...

Kilpailukeskukseen oli matkalla joku muukin.. :)                                                                                                                                    etusivulle takaisin

Keskiviikko 6.10.10

Pitkien yöunien jälkeen heräsimme innokkaina SHOPPAILEMAAN.  Aamupalan jälkeen lähdimme kohti ensimmäistä etappia eli Peschiciä. Siellä meidän piti vain käydä katsomassa vikan päivän kisa paikkaa ja vanhaa kaupunkia. Kun romanttiset lukkoaidat oli nähty, jatkoimme matkaa suureen Viesten kaupunkiin, jossa oli tarkoitus tehdä ostoksia. Kauppoja oli kuitenkin aika niukasti verrattuna siihen mitä olimme odottaneet. Ostosten ja muutaman jätskin jälkeen matkasimme  autolla seuraavaan määränpäähämme.  Tunnin ajomatkan jälkeen saavuimme Monte Sant’ Angeloon, missä kävimme häpäisemässä  Sant’ Angelon katolisen kirkon, pukeutumalla väärin. Muutaman pahan katseen ja tuijotuksen jälkeen lähdimme kirkosta ja menimme hetkeksi ostoksille kojuille, joita oli paljon. Tuliaissaaliin kartutuksen jälkeen osa matkalaisista kävi vielä haukkaamassa pientä evästä ennen lähtöä. Matkalla Annikan auton takapenkki voi hieman huonosti serpentiini teitten mutkien takia. Vihdoin pahoinvointi loppui kun auto kaahasi Vicon marketin pihaan. Ostokset tehtyämme osa matkalasista jäi vielä shoppailemaan ja toiset lähtivät jo hotellille.

Hotellilla väsyneet mutta silti virkeät matkalaiset menivät vielä saunomaan ja uimaan.<3: llä MAIJA JA NEA

Coatchit kuvassa..

Serpentiineillä...

Kolmas kisa, Foresta Umbra torstaina..                                                                                                                                                etusivulle takaisin

Neljäs kisa, Ischitella, mainiot matkaajat!

Nea ja Petja tiistain kisan palkintojen jaossa

Pia Torstain Umbran palkintojen jaossa..                                                                                                                                                etusivulle takaisin

Torstai 7.10.10

Aamulla suuntasimme jo kolmannen kerran kohti Forsta Umbraa, toista kertaa kisailu mielessä(keskimatka). Radat olivat myös helpommat mitä eilisen pitkällämatkalla, ja maastokin oli tutumpaa, niin suunnistus jopa jo SUJUI (Y). Sää oli aamulla sellainen ettei siitä kerrota kenellekään joka matkalla ei mukana ollut, mutta siestan lähestyessä oli jo auringonotto paikallaan. Lounaan söimme hotellilla Umbrasta palattuamme, pääruokana "MAUKASTA" ryynimakkaraa lihansyöjille, taitaa olla kaikki huomenna kalalinjalla :DD Heti ruuan jälkeen lähdettiinkin kohti päivän toista koitosta, kaupunkisprinttiä Ischitellassa, sielläkin radat olivat huimasti helpommat verrattuna ekan päivän kisaan Rodissa, johtui ehkä siitä että "pimeät kujat ja pelottavat miehet" oli poissa. karttakin näytti paljon selvemmältä, "melkein ku suomessa :D" Ischitellan kisan jälkeen oli myös molempien Foresta Umbrien palkintojen , ja Suomi oli hyvin edustettuna palkintolavalla, GO FINLAND <3 Kisan jälkeen oli myös ...Pasta Partyt ja Nick laulamassa You&Me:tä(myös tiistaina)." Oih, tulispa se joskus suomeen ;)) Illalla osa kävi vielä meressä uimassa, aivan huimassa aallokossa ! :) <3 : Pia

Perjantai 8.10.10

Runsaan ja hyvän aamupalan jälkeen lähdimme viimeiseen osakilpailuun Peschiciin sprittiin. Sprintti meni hyvin. Sprintin jälkeen söimme ilmaiseksi jaettua pitzaa. ”Ruokailun” jälkeen jäimme katsomaan päivän ja koko viikon palkintojenjakoa. Sprintin palkittava oli Petja. Ja koko viikon sarjansa voitti Pia ja Susanna. Nea tuli toiseksi sarjassaan W15 ja Petja omassaan(M15) kolmanneksi. Palkintojenjaon jälkeen lähdimme takaisin hotellille ottamaan aurinkoa kuuman auringon alle. Jotkut menivät mereen nauttimaan yli 2 metrisistä aalloista. Meren jälkeen tulimme takaisin aurinkotuoleille uima-altaan ääreen. Nauttiessamme auringosta kesy kulkukoira tuli kaivamaan viereiseen kukkaruukkuun itselleen ”pesää” ja leikkimään kansamme. Kun olimme palelleet uima-altaassa tarpeeksi, kaikki lähtivät saunaan innolla lämmittelemään. Ahtauduimme melkein kaikki samaan pieneen saunaan, parhaimmillaan saunassa oli 14 henkilöä, joten ahdasta tosiaankin oli. Jutustelun lomassa juoksimme altaalle uimaan ja takaisin. (Myös Markku Joensuu kävi pulahtamassa altaalla). Saunan jälkeen odottelimme nälkäisinä ruokaa ja kuuntelimme erittäin hyvää musiikkia (Nicola Manfredi-You and me). Lopulta saimme ruokaa, JA HYVÄÄ OLI. Ilta tulee olemaan arvoituksellinen. :D Aurinkoisin terveisin lämpimästä Italiasta HEIDI ja EMILIA

Petja ja Rasti-Jussien Sakari viimeisen sprintin palkintojen jaossa

Kokonaiskisan hopeoidut..

rastiviikon onnelliset voittajat, Sussu ja Pia! ONNEA!!

Hotellin maskotti :D                                                                                                                                                etusivulle takaisin

Lauantai 9.10

Aamulla heräilimme kukin omaan aikaamme siinä kahdeksan jälkeen, aamupalan jälkeen sai valita jääkö hotellille vai lähteekö Vicon tekemään viimehetken hankintoja. Vicoon lähti kaksi autollista porukkaa, niiden lisäksi vielä vaarat ja tädit. Vicossa kuitenkin suurin osa huomasi ettei siellä ollut enää paljoa uutta nähtävää. Puolet porukasta lähti aika pikaisesti takaisin hotellille, vielä vicoon jääneet kävivät vielä katsomassa parin kadun kaupat ja menivät sitten pizzalle. Hotellilla käytiin tavanomaisesti merellä uimassa ja oltiin muu aika altaalla ottaas aurinkoon. Viideltä pääsimme tutustumaan hotellin keittiöön jossa näimme kun pääkokki teki pizzaa, munakoiso lasagnea, päivän liharuokaa joka oli pihvi jossa oli päällä tomaattikastiketta, kinkkua ja kahta erilaista juustoa, kalaruu’an pastassa oli simpukoita ja pääruu’assa katkarapuja, mustekalaa ja sardiineja. Jälkiruokana oli jotain tummastasuklaasta tehty muffinsi. Ruokailun jälkeen osa jäi puhumaan kaikesta mahdollisesta ja samaan aikaan Heidi joi jotain hirveän makuista juomaa Mymmyn painostuksella ja oksensi sen jälkeen jonkin aikaa. Siinäpä se päivä katsotaan meneekö kukaan nukkumaan ennen lähtöä lentokentälle.

Terveisin Petja

Sunnuntai 10.10

Vuokraamamme autot, mukaanlukien allekirjoittaneen mahtava musta pantteri starttasivat aamuyöllä klo 03 hotellin pihasta viimeiselle matkalleen kohti Pescaran lentokenttää. Koska olimme pantterin kanssa hioneet yhteistyötämme jo viikon ajan, piti matkalla edessä ajavalle pappa-Markulle soittaa vihjaileva puhelu, että meillä olisi vielä paukkuja kovempaankin kyytiin. Niinpä otimme autostradasta kaiken ilon irti, siihen iloon ei serpentiiniteillä pystynyt.Haikeat jäähyväiset jätettiin lentokentällä kun tyhjensimme autot ja palautimme avaimet. Matka kotiin oli alkanut.Hahnin kentällä odotteluaika käytettiin hyödyksi pitäen palaute/visiointi-palaveria nuorten kanssa. Palaute matkasta oli loistavaa, mutta niin ovat juniorimmekin loistavia. Aina ajoissa, reippaina ja innokkaina. Heidän kanssaan oli ilo matkustaa, ja hyvää palautetta sateli myös muilta kanssamme kulkeneilta! Hatunnosto siis kaikille!!! KIITOS!

Jokaisen mielissä lienee seuraava kappale, se muistuttakoot meitä mahtavasta leiristämme Italian auringon alla, Adrianmeren rannalla.

Annika

Upeita suunnistajia upeissa maisemissa.. Rodi del Gargano

Tutustuttiin keittiöön. Mr. Rosso ottaa opikseen...

Mallia pitsanpaistajille

Mahtava ryhmä mahtavia suunnistajia.